Dispare dosarul cu șină: marea digitalizare vine peste noi, s-a dat legea, nu e doar o promisiune
Cea mai supărătoare problemă a românilor este fără îndoială reprezentată de birocrație. Din fericire, datorită unei legi care a primit de curând undă verde din Parlament, această neplăcere va dispărea.
Orice ușă a instituțiilor publice ai deschide, ți se cer nenumărate documente, ce ar trebui să fie deja la îndemâna autorităților, prin sisteme digitale interconectate. Doar că rareori se întâmplă să nu fii nevoit să aduci copii, copii legalizate și fel și fel de alte documente, pe care statul le deține deja în alte birouri.
Ei bine, ziua cea mare a sosit! Scăpăm de birocrație, a fost adoptată o lege care ne va ajuta mult în relația cu autoritățile publice, din acest punct de vedere.
Ce este Legea Interoperabilității și cum te va ajuta, concret
Camera Deputaților a adoptat, miercuri, în calitate de for decizional, Legea Interoperabilităţii! Actul normativ urmărește să implementeze fix ceea ce spuneam anterior, respectiv schimbul de date între sistemele informatice ale diferitelor instituții ale statului.
Practic, dacă o instituție a statului are înregistrată în sistem copia actului tău de identitate, n-ar mai fi nevoie ca acest document să-ți fie solicitat, chiar dacă mergi într-o altă instituție.
“Legea Interoperabilității nu este doar un obiectiv PNRR atins. Este o reformă fără precedent a modului în care se livrează serviciile publice în România. Imaginați-vă că orice serviciu public va arăta ca o cumpărătură online – câteva click-uri prin care cetățeanul solicită respectivul serviciu, sau că va fi accesat printr-o simplă cerere, fără dosar cu șină, dacă cetățeanul alege să meargă la ghișeu“, declară Sabin Sărmaș, Președintele Comisiei pentru Tehnologia Informației și Comunicațiilor și inițiatorul acestei legi.
Intrăm într-o nouă eră a administrației publice, mai spune inițiatorul proiectului, care va simplifica mult modul în care statul și cetățenii săi interacționează. Am putea vedea chiar și cozi reduse la ghișee sau chiar inexistente, deoarece, adesea, aceste cozi se formează tocmai pentru că oamenii sunt trimiși de la un funcționar la altul cu tot felul de documente ce se află deja în sistemele publice.
“Practic, cu această lege, epoca documentelor printate din administrația publică apune“, mai declară Sabin Sărmaș, inițiatorul actului normativ.